2012. szeptember 24., hétfő

Magyarország, Szentendre, Városi Tömegközlekedési Múzeum (BKV), SzG3


Szentendrén (a Skanzen mellett) találtam egy másik gyöngyszemet is, ez a Városi Tömegközlekedési Múzeum (BKV). Kevesen ismerik, Én is csak most néztem meg. A Szentendrei HÉV régi üzemcsarnokában és az a mellett található szabadtéri részen készítettek egy igen kiváló kiállítást. Az interneten utána nézve kiderült, hogy a BKV minden állami támogatás nélkül hozta létre és üzemelteti ezt a kiállítást. Ami még érdekesebbé teszi, hogy (ellentétben, amit vártam, hogy csak Budapest és környékével foglalkozik - lásd BKV a névben) gyakorlatilag visszamegy a Nagy-Magyarország területén lévő összes városi és elővárosi vasúti időkig (helyi érdekű vasutak is - innen származik a HÉV rövidítés is). Kiderült, hogy nagyon sok (immár nem magyarországi) városban volt villamos, vagy a közelében HÉV. Az is kiderült, hogy a villamos üzem komoly teherszállítással is foglalkozott (üzemanyag a busz garázsokba, zöldség-gyümölcs a piacokra - ekkor minden nagyobb piac rendelkezett iparvágánnyal -, a MÁV-tól átvett mindennemű szállítmány fuvarozása a célállomásig az érdekeltségi területükön belül, stb.). Itt tudtam meg, hogy Sopronban is volt villamos (kb. a húszas évek közepéig), pedig itt éltem 5 évig, amíg az ottani Egyetemre jártam.
Mindenesetre jó egy órát nosztalgiáztam itt és igen kellemes élményekkel távoztam (jó volt itt lenni).
Ja és még valami: a belépőjegy is nagyon emberbaráti: egy BKV jegyet kell venni és érvényesíteni. És még valami: olyan helyen található, ahol nem kell parkolódíjat fizetni!

a Városi Tömegközlekedési Múzeum

Vissza a főoldalra (katalógus)

a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum
a Városi Tömegközlekedési Múzeum

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése