2012. november 21., szerda

Magyarország, Szeged, SzG3


Szeged néhány nevezetességéről már írtam, de Szegedről magáról még nem. Igazából nem is fogok, mert hiába Mo. harmadik legnagyobb városa, bennem csalódást keltett. Az első (és erről már újságokban is cikkeztek, TV-ben is lehetett látni), hogy úgy fel van túrva, hogy ehhez képest Budapest semmi (itt viszonylag kis területre nagyon sok feltúrás esik). Én, mint mérnök, el sem tudom képzelni, hogy mi indokolta azt, hogy a felújítandó villamosvonal teljes szakaszát felszedjék. Miután ez több kilométer hosszú, csak egyes szakaszain dolgoztak, kb. 95 %-án nem történt semmi. Szerintem fel kellett volna szedni a 10 %-át és azt gyorsan megcsinálni, addig a többi szakasz mellet legalább normálisan lehetett volna közlekedni. Ezen kívül nagyon sok helyi felbontás és építkezés is van, amelyek nagyon zavarják a közlekedést.
Ezen kívül szerintem maga a város is nem túl látványos, ha a Dóm nem lenne (meg a Dóm tér), akkor nagy bajban lennének. A belváros is kicsi, gyakorlatilag két sétáló utca keresztezi egymást (ez négy háztömböt jelent), nagyjából ez a belváros. Ez persze tele van bankkal, cukrászdával, étteremmel, de szerintem nem ezért jönne más ide (nekem kellett), hogy megtekintse. Az a néhány szép épület, ami itt található (Városháza, Reök Palota, stb.) zömmel csak kívülről tekinthető meg. Szerencsére van néhány szép parkjuk, de a Tisza part is egy alsó rakparti jellegű, az egész belváros hosszában út fut végig mellette (ny-i partja). A másik partra viszont már át kell kirándulni, mert a Füvészkerten kívül más látnivaló a másik oldalon nem nagyon van. Maga a Tisza part a Dóm felőli oldalról nézve eléggé kietlen képet mutat. 
Bár önmagukban nem nagy számok, de nekem Szegeden legalább valamilyen helyi kellemes meglepetést az alábbi helyek jelentettek:
az Egyetem Füvészkertje
a Ferences templom és rendház
A legutóbb megnéztem a Szegedi Vadasparkot is, hát hiába dicsérik magukat, egyrészt még nagyon messze vannak a kész állapottól (igaz azt nem is állítják magukról), az is látszik, hogy igyekeznek, de nekem valahogy nem az igazi (itt is drótháló drótháló hátán, a sziget a tóban variációkat is nem túl elegánsan oldották meg (ilyenkor a szigeten vannak az állatok és a víz miatt nem tudnak kijönni). Mindig kénytelen vagyok visszautalni a Zlin-Lesná-i állatkertre, ami ilyen esetben nekem etalonná vált).
Maga a város építészetileg eléggé eklektikus, igazából nem túl szép, tipikusan "magyar", még ha nem szívesen írom is le ezt.
Összefoglalva: nekem nagyon nem tetszett Szeged!

Szeged

a Vadaspark 


 a Tiszapart a Dómmal
 a Dóm
 a Városháza
 a Belváros
 a Reök palota
 a szegedi Nemzeti Színház
 az alsóvárosi ferences templom és rendház
 a görögkeleti szerb ortodox templom
 a Tiszai pályaudvar
 a Belvárosi híd
 a szegedi Füvészkert
  a szegedi Füvészkert
a Vadaspark, a Sanzer tavak

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése