2012. november 15., csütörtök

Magyarország, Pápa, SzG3



Nemrég Pápán is jártam és ez volt az első olyan vidéki város amelyben egy kicsit csalódtam. Persze a leírások néha túloznak, de itt több dologgal kapcsolatban volt azért hiányérzésem. Az első persze az Esterházy kastély (a Wikipedián így írták, én Eszterházynak tudtam, ha Magyarországon használjuk a nevét, Ausztriában persze más). Szép nagy darab, és ráadásul a városban van (mellette egy hatalmas Várkerttel (kastélyparkkal)), mi kell még egy ekkora kastélyhoz, mondjuk persze a pénz, de mint tudjuk, ez a legkevesebb. Annyit tudtam kinyomozni, hogy jelenleg a Városi Könyvtár működik benne (esetleg valami más állami intézmény is, de erről semmit nem találtam). A Főtérrel kapcsolatban is az a problémám (és nem az, hogy magát a teret felújítják, mert az később majd szép lesz), hogy az egésznek és ebbe beleértem az egész belvárost, valahogy egy hektikus, nem nyugodt hatása volt. Igazából nem tudom megmagyarázni, de valahogy az egész nem tetszett, nem volt érezhető struktúrája, átitatta az egészet az esetlegesség (ami persze hosszú, történelmi idő alatt alakult ki, de érdekes, hogy ez az esetlegesség más városnál nem merült fel bennem). A belvároson kívüli Pápa pedig inkább hasonlított egy nagyközséghez, helyenként egy-egy nagyobb épülettel. Lehet, hogy nem jól álltam az egész városhoz, de én egyetlen helyhez sem közelítek negatív előítéletekkel, remélem, hogy az eddigi beszámolóimból ez azért lejött.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 az Esterházy kastély
 az Esterházy kastély
 az Esterházy kastély
 az Esterházy kastély
 a katolikus nagytemplom
  a katolikus nagytemplom
 a katolikus nagytemplom
 a bencés templom
 a bencés templom
 a bencés templom és a Városháza
 a belvárosban
 a belvárosban
 a Várkert
 a Várkert
a Várkert

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése